Pratite nas

Fitness & Zdravlje

Hrana koja će vas ugrejati tokom hladnih dana

Foto: Pixabay

Postoje namirnice koje se ne moraju jesti tople da bi nas ugrejale, dovoljan je i njihov sastav.

Osim klasičnih toplih napitaka, kao što su čaj, mleko, kafa, koji nas mogu odlično ugrejati u hladnim mesecima, postoji još nekoliko namirnica, odnosno jela koja imaju istu moć.

Ovsena kaša – Kad se živa spusti ispod nule, idealno je vreme za ovsenu kašu. S njom ćete dobiti dovoljno vlakana, jer sadrži biljne belančevine, a i zasitiće vas. Vlakna će vam pomoći da održite telesnu težinu i pročistiće vam creva, što vas može sačuvati od raznih bolesti probavnog trakta. Beta-glukan, koji ovas sadrži, snižava nivo holesterola u krvi, a osim toga sadrži vitamin B1, koji je važan za delovanje mozga i nervnog sistema. Hranljivu vrednost ćete još povećati ako dodate čija semenke.

Crni pasulj – Ništa vas neće bolje zagrejati od pasulja začinjenog čilijem. Nutricionistička vrednost jela će se povećati ako koristite crni pasulj, koji je odličan izvor gvožđa. Pomoći će mišićima da dobiju više kiseonika, a dobro deluje i na imunološki sistem. Varivo iz crnog pasulja sadrži puno belančevina i vlakana. Za razliku od životinjskih izvora belančevina, crni pasulj ne sadrži gotovo nimalo zasićenih masnoća. Istraživanja pokazuju da ljuska crnog pasulja sadrži više antioksidanasa flavonoida od drugih vrsta pasulja.

Prokelj – Konzumiranje prokelja pomoći će vam prilikom suočavanja s prehladom. Bogat je vlaknima, a sadrži i puno vitamina C, koji nas ne štiti potpuno od prehlade, ali može ublažiti simptome. Bogat je folnom kiselinom, a sadrži i vitamine iz grupe B (nijacin B3, B6) i beta-karotene, koje telo pretvara u vitamin A. Pomalo gorkast ukus odbija, ali biće slađi ako ga popržite na maslinovom ulju.

Čorba od bundeve – Ako vam nedostaje vitamin A, koji je veoma važan za vid, čorba od bundeve pravo je jelo za vas. Pored nešto kalcijuma i vitamina C, većina vrsta sadrži i puno kalijuma, a hrana bogata kalijumom smanjuje razvoj bolesti srca i rizik od moždanog udara. Dobre su u kombinaciji s belim lukom, biberom, ali i kurkumom i drugim orijentalnim začinima.

Čili – Jelima daje aromu i ljutkast ukus. Smanjuje rizik za bolesti poput ateroskleroze i tromboze. Zbog izlučivanja endorfina, čili budi osećaj sreće. Koliko je čili ljut dovoljno govori podatak da već samo jedan gram nekih vrsta zaljuti 10.000 litara vode. Iako bez čilija ne možemo zamisliti azijsku kuhinju, on dolazi iz Meksika.

Klikni i komentariši

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Reklama

Ovo morate videti

Više u Fitness & Zdravlje